
Ak chcem využívať iba internet, koľko to bude celé stáť?
Ak napríklad uzavriete zmluvu na 24 mesiacov, platíte jednorázový poplatok za zriadenie - jedno euro. Následne platíte už len mesačný poplatok v závislosti od vybranej rýchlosti internetu.

Využívam služby internetového pripojenia iného poskytovateľa. Ako mám postupovať, keď sa chcem stať vašim zákazníkom?
Ak vám u existujúceho poskytovateľa práve končí viazanosť, resp. využívate služby internetového pripojenia bez viazanosti, stačí kontaktovať naše zákaznícke centrum. Na základe vašich osobných údajov vám pripravíme zmluvu a dohodneme si termín inštalácie. V prípade, ak máte internet viazaný ešte do určitého obdobia a nie ste s poskytovanými službami spokojný, pomôžeme vám s ukončením zmluvy u súčasného poskytovateľa. Zvyšnú viazanosť zaplatíme za vás (najviac však 3 mesiace). Stačí, ak sa pri objednávaní preukážete existujúcou zmluvou o pripojení (kde je definovaná vaša viazanosť) a poslednou faktúrou za služby (s vašim menom a adresou prípojky).

Potrebujem k pripojeniu na internet router?
Nepotrebujete. Potrebovali by ste ho iba v tom prípade, ak by ste chceli využívať internet po celom dome bez káblov a pripojiť tak k internetu aj notebook, mobil či tlačiareň. Tak by ste mohli byť pripojený k internetu aj mimo počítača (pripojeného prostredníctvom kábla) a prácu či zábavu si vychutnávať v pohodlí, napríklad i vonku na terase.

Ak som doteraz využíval služby iného poskytovateľa internetu, potrebujem nový router, zakúpený u vás?
Nie. Môžete používať existujúci, ak ho nemáte od súčasného poskytovateľa len v prenájme.
Ako dlho trvá inštalácia?
Približne 40 - 90 minút. Okrem samotného pripojenia internetu je samozrejmosťou
aj nastavenie Vášho počítača.

Aký je rozdiel medzi bezdrôtovým a káblovým pripojením?
Kábel je vhodný vtedy, ak potrebujete prenášať veľké množstvo dát. Napríklad veľkých súborov, obrázkov, HD videí, hier. Nevýhodou je, že ak je kábel príliš dlhý, láme sa v rohoch, čo signál oslabuje.
Bezdrôtové pripojenie (wi-fi) umožňuje byť mobilným v rámci domácnosti, bytu, či firmy. To znamená, že sa môžete voľne pohybovať v dosahu signálu v byte, v dome, či v jeho okolí, alebo firme. Nemusíte ťahať žiadne káble. Obmedzením však je, že wi-fi je vysielané v negarantovanom pásme 5 GHz, ktoré môže používať každý. Tak sa môže stať, že sa budete navzájom rušiť so susedou. Pri bezdrôtovom pripojení nemáte stabilnú rýchlosť ako na kábli.

Prečo je internet pomalý?
Vplyv na pomalosť môže mať viacero faktorov, aj keď pri pripojení k optickej sieti by k takému problému nemalo dochádzať. Môže ísť o systémovú poruchu a výpadok na našich zariadeniach, čiže je problém u nás. Dôvodom pomalého načítavania, mrznutia, či sekania, môže byť taktiež záťaž na web stránke, na ktorej sa práve nachádzate, ako aj to, že k internetu je pripojených naraz viacero členov domácnosti na rôznych zariadenia (nevynímajúc sledovanie TV, prípadne telefonovanie).
Podľa našich skúseností, najčastejším dôvodom je rušenie wi-fi routerom, a to až v 99 % -tách, preto je najideálnejšie, čo aj odporúčame, mať pripojenie cez kábel. A takisto býva často problém v samotnom počítači (zavírenie, zahltená pamäť). V každom prípade, pre uistenie sa, kontaktujte našu zákaznícku linku 0918/780 325 (alebo e-mailom: info@skytel.sk). Hneď dokážeme zistiť, či je problém u nás – na našich zariadeniach, a takisto vieme prostredníctvom vzdialenej pomoci – programu Team Viewer – zrealizovať priame pripojenie na Váš počítač a problém odstrániť, ako keby bol technik u Vás doma.

Čo robiť, keď internet vypadol?
V prípade výpadku, ako „prvú pomoc“ môžete urobiť nasledovné:
1. vyskúšajte, či nie sú uvoľnené prívodné káble internetovej siete
(zo zásuvky, na počítači, na routeri, atď.)
2. ak po tejto skúške internet nenabehol, vytiahnite na 10-20 sekúnd zo zásuvky hlavný prívodný kábel internetu.
Toto môžete urobiť aj s ostatnými prívodnými káblami, ktoré vedú z/do počítača, routera, atď. Ak ani jeden z uvedených bodov nepomohol spustiť internet, stačí kontaktovať naše zákaznícke centrum.
|